søndag 13. desember 2009

Siste innspurt for juleforberedelser

Siden jeg ligger på stranda på Gran Canaria om 3 dager og ikke kommer hjem før seint på lille julaften, er jeg nødt til å gjøre alle juleforberedelsene nå.
I dag har jeg skuret huset med salmiak fra gulv til tak, sendt skjorta til Lasse til rens og lagd enda 2 slag med julekaker.
Men det har blitt mye tid til kos også :)
Lasse lagde deilig frokost med nystekte rundstykker, nydelig omelett og levende lys.
Vi la oss på senga sammen med pus etter maten, og lå der lenge og pratet.
Det er så godt å ha sånne dager hvor man kan ta seg tid til å bare nyte hverandre :)
Det ble risgrøt til middag og oppi talerken til Lasse hadde jeg sniki en mandel, så det ble en marsipangris og litt ekstra kos på han i dag :)

På kvelden lagde vi gløgg, tok frem twist og clementiner og pyntet juletreet.
Var utrolig koselig, men likevel så kjenner jeg at det er litt for tidlig.
Men jeg har jo ikke noe valg =/
Pus ble ihvertfall VELDIG glad for at vi satt opp juletreet.
Han gnagde og klatret, og syntes det var stor stas med bjellene som henger på treet.
Jeg har lagt noen clementinskall innemellom greinene, og det holder han borte.
Vi får bare se hvor lenge det varer :P
Hehe..

Ellers så føler jeg at alt begynner å bli klart til jul.
Lasse fikk handlet 3 julegaver på lørdag mens jeg jobbet, så da er vi i gang der også :)
Eneste som plager meg litt nå er at all julepynten vi har fra før ikke helt passer inn til huset og stilen vi har =/
Men det får vi ikke gjort så mye med nå som pengene går til andre ting, så jeg får nok gå til innkjøp av ny julepynt når salget begynner i januar.
Ikke særlig hyggelig å følet at hjemmet blir stygt når man pynter til jul xD Haha..

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails