mandag 16. november 2009

En effektiv dag og en ekkel skomaker

I dag har jeg hatt fri fra jobb, og jeg har for en gangs skyld vært effektiv.
Jeg har blant annet..
..betalt regninger
..vasket klær
..vært i banken
..bestillt time til linsekontroll
..satt i nytt batteri i klokka mi
..satt på solid hel og sklisikker såle på skoene mine
..drukket kaffe med Hege
..lagd deilig middag
..farget håret
..og til og med skrevet her!!

Jeg må jo bare fortelle om besøket hos skomakeren i dag!!
Jeg jobbet på samme senteret en gang, og da var han stadig innom for å prate.
En halvfeit tyrker i 40-årene. Mmm..
Han har kone og barn, men kom like herlig med julegave hvert år og ba meg med ut titt og ofte.
Dere kjenner jo meg, og ja jeg tenkte selvfølgelig " NEIIIII, aldri i livet!!
Men jeg var jo på jobb og måtte bare takke nei på en hyggelig måte, og finne på en unnskyldning om at jeg ikke hadde tid.
Nå jobber jeg jo heldigvis et helt annet sted, og har ikke sett han på et par år.
Men han kjente meg jo så klart igjen når jeg kom innom og lurte på hvordan jeg hadde det, og om jeg hadde kjærste.
Jeg prøvde å være kort, og da jeg spurte når skoene mine var ferdig svarte han "kom tilbake når du er ferdig med å spise, så kan vi kose oss litt" og blunket.
ÆSJ!
Da jeg kom tilbake for å hente skolettene spurte han om jeg ville møte han seinere på kvelden og jeg ga klar beskjed om at "nei, jeg skal hjem og lage middag til samboeren min."
Han flirer og sier "Før hadde du ikke tid. Og nå kan du ikke."
"Nei, sånn er det" svarte jeg og stormet ut av butikken.
Æsj, æsj, æsj..
Meeeen.. Jeg fikk under halv pris da :)
Vi var jo "gamle venner" som han kalte det..

Legger ved et bilde av nyfarget hår :)

1 kommentarer:

Line! sa...

haha! Dette vet jeg GODT hvem er ;) Og det vet vel alle andre på senteret også!

Related Posts with Thumbnails