mandag 23. november 2009

Adventsveksted, fest og babybesøk

Nå har jeg krangla med blogger.com et par dager, så her kommer det et forsinket innlegg.
Nå blir alt i litt feil rekkefølge, men her kommer oppsummeringen av noen fine dager :)

Søndag gikk med til å sjangle rundt i bakrus med tømmermenn!!
Ja, mammma.. Jeg vet du er stolt av meg ;)
Alek, Lasse og jeg startet dagen med Texburger, og da har man lagt et godt grunnlag for fyllesyke kropper :)
Til tross for en smule ubehag når jeg våknet, ble dagen ganske bra etter en burger, 1 liter cola, 100g sjokolade og masse kos fra Lasse.
Ikke var det så dumt å finne ut at jeg hadde klart å rydde huset etter vors og dusjet natten før heller.
Deilig å slippe sånt dagen derpå.
Litt mindre gøy var det å finne ut at jeg hadde mistet lommeboka på byen.
Igjen, så tipper jeg at mamma sitter og rister på hodet :P
Men det må ha vært litt fornuft i den siste ølen jeg drakk, for jeg hadde tydeligvis klart å sperre kortet 03:30 på natta :)
Utpå kvelden besøkte jeg Stine og Tobias.
Gode, snille Stine som jeg har savnet alt for lenge, og nydelige lille Tobias på bare 3mnd.
Vi fikk noen timer med gode samtaler, og jeg følte meg lettet og en smule lykkelig når jeg reiste derifra :)
~¤~
Når det gjelder lørdag så er det vel ikke mye annet å nevne enn at vi hadde en del hyggelig besøk på kvelden.
Ble dessverre ingen bilder, men det er kanskje til min egen fordel.
Jeg har en tendens til å føle meg ekstremt mye morsomere i øyeblikket enn når jeg ser bildene dagen derpå.
Det ble en kveld med masse prat, latter, en brann, alt for mye alkohol, 30 levende lys, ekstra servering og herlig besøk.
Vi havnet på byen, og jeg var ikke mindre fornøyd der.
Jeg lever jo i den tro at alle er mine beste venner når jeg er full, så jeg traff jo selvfølgelig mange folk jeg likte :P
Men jeg blir enda litt mer flau når jeg tenker på at jeg stjal en øl..-rett fra tappekrana!!
Dere kan kanskje forstå at Lasse kanskje ikke syntes det var like gøy ute som jeg syntes.
Han prøvde å få meg med hjem. Jeg ville ikke. Han spiste en bakt potet.
Han prøvde å få meg med hjem, igjen. Jeg ville ikke. Han spiste en hamburger.
Han prøvde å få meg med hjem, enda en gang. Jeg ville ikke. Han stillte seg i taxikø.
Så etter mye om og men fikk jeg sagt hade til så mange som mulig for å hale ut tiden, og når jeg kom til taxikøen hadde Lasse ventet så lenge at han måtte stille seg bakerst igjen.
Min kjære, tålmodige Lasse <3
~¤~
Fredag var det bursdag hos "onkelen" til Lasse kl.18, men enda fikk jeg presset inn linsesjekk, besøk hos Per på Tranby og en tur innom mamma etter den tid.
Og jeg må jo fortelle hvor søt mamman min er..
Jeg skulle stikke innom for en kopp kaffe i løpet av kvelden, og tenkte det ble en liten tur siden vi hadde vært sammen dagen før.
Da jeg kommer inn i stuen var det dempet belysning, nydelig musikk og levende lys.
Mamma hadde gjort klar et bord fylt med sløyfebånd, perler og andre hobbyduppeditter.
Og ikke nok med det, men hun hadde også satt frem sjokolade, småkaker og kaffe i et nydelig servise.
Nå var det tydeligvis duket for adventsveksted, som mamma kalte det :)
Vi lagde oss noen litt annerledes, men flott adventsstaker og litt annet.
Vi satt lenge og koste oss, og til slutt mått vi bryte av fordi vi var så såre i øynene :P
Takk for en fantastisk kveld, mamma!!
Du er best <3

Meg og lille Tobias

Mamma gjør klart til kreativ jentekveld

Det manglet ikke på levende lys og god stemning ihvertfall

Mamma vet hva som skal til for å høre "mmmm"

I år blir det to adventsstaker. Den tradisjonelle, og denne

Syntes det er gøy å pynte huset med noe personlig. Noe jeg selv har laget, noe jeg har arvet eller noe som har en spesiell baktanke..

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails