torsdag 22. oktober 2009

Kusinedag

På tirsdag ble min kusine, Susanne, 12år.
I den anledning koste vi oss med en skikkelig kusinedag på mandag :)
Jeg hentet henne på skolen, og vi dro hjem til meg.
Meningen var at jeg skulle hjelpe henne med lekser, men den lille reseren klarte seg helt på egenhånd mens jeg lagde middag.
Hun hadde fått lov til å bestemme, og det ble pita med kyllingfilet i tacokrydder istedenfor kjøttdeig.
KNALLGODT!!
En ny favoritt jeg anbefaler alle å prøve.
Litt sunnere er det også ;)
Anywy.. Dagens høydepunkt for denne jenta ble nok den lille turen til Panduro i Sandvika.
Susanne er veldig glad i å lage smykker, og er veldig flink.
I sommer tjente hun og venninna flere hundre kroner ved salg på campingen.
Selv kjøpte jeg et par øreringer jeg er veldig fornøyd med.
Ikke dårlig til 12-åring å være altså!
Så på Panduro fikk hun velge ut en del ting hun hadde lyst på, og var rimelig fornøyd da hun ikke trengte å ta frem sin egen lommebok :)
Videre dro vi til Drammen for å se "Vegas" på kino.
En film med 11årsgrense som handler om omsorgssvikt.
Men jeg vil tro den passer bedre for de over 15, selv om det ikke var noen sterke scener.
Selv satt jeg med gåsehud oppetter armene og tårer i øynene, mens Susanne satt som et spørsmålstegn.
Vi spiste smågodt og popcorn til vi fikk vondt i hode (!!!) og storkoste oss ihvertfall :)
Mindre fornøyd var kanskje tante som satt hjemme og venta på dattera som kom hjem én time etter leggetid :P
Jeg gleder meg allerede til neste kusinedag.
Da blir det neglelakk, sminke og overnatting :)

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails