søndag 4. januar 2009

Nyttårsaften

Til tross for at vi har visst om dagen et helt år på forhånd, ble likvel feiringen tatt på sparket.
.

Jeg var kjempelei alt maset om hvor folk skulle, hvem som ville være med hvem, hvordan maten burde ordnes, hvem som KANSKJE skulle det ene eller det andre.
Ikke hadde jeg lyst til å feire med en hel del mennesker jeg ikke bryr meg om heller, bare for å lage en stor fest.
Så jeg tok besluttningen om å bli hjemme i år.
Og vi har som kjent ikke veldig stor plass, så vi (Lasse og jeg) valgte å be de nærmeste vi hadde planlagt å være sammen med for leeenge siden.
Så oppmøte ble lite, men godt :)
Eline, Aleks, Stine, Tommy, Stine, Ida, Lasse og jeg klarte jammen meg å lage en bra feiring på egenhånd :)
.
Heeele dagen brukte jeg på å lage tapas.
I utgangspunktet gøy og enkelt, men for meg ble det stressende og komplisert.
Det skal sies at dette var først gang, og jeg måtte finne ut alt på egenhånd.
Men til tross for en del tabber, ble jammen meg maten spist.
Jeg skal ikke klage på kresne gjester ihvertfall ;)
.
Når alle gjestene kom, fikk de en lapp og en penn hver.
Oppgaven ble å skrive ned 3 positive ting som gjelder deg selv som du vil huske best fra 2008.
Det kunne være noe du hadde oppnådd, noe du hadde opplevd, noe du hadde lært, noe du var stolt av o.l.
Kl.23:45 ble lappene lest opp, og her er NOEN av tingene som ble skrevet ned:
-"Jeg har vært heldig å få bli fadder til to herlige barn".
-"Jeg har blitt forlovet med drømmeprinsen".
-"Jeg har blitt onkel".
-"Jeg er glad for at vennene mine tar godt vare på meg".
-"Jeg skal bli pappa".
-"Jeg har fullført studiekompetansen".
-"Jeg har vært i Kina".
-"Jeg møtte min kjære".
-"Jeg skal bli mamma".
-"Jeg ble kjent med en helt spesiell venn".
-"Jeg er utrolig glad for at en venn spurte meg om hjelp til å velge ut forlovelsesring".
-"Jeg har endelig kommet i gang med både studiekompetanse og lappen, og er snart i mål".
-"Jeg har fått mange nye drømmer".
-"Jeg har blitt prosjektleder på jobb".
Håper 2009 bringer med seg like mye fint, om ikke enda mer!! :)
.
Velkomstchampagne, rødvin og godis gikk ned på høykant, og PLUTSELIG var kl.00.
Den beste utsikten fikk vi fra terrassen, og det passet meg yppelig for det var dritkaldt ute.
.
Stine og Tommy hadde med seg lille Kira på 5-6mnd, og det gikk strålende fint :)
Kira er altså en hund, for dere som ikke vet det.
Og det er også kjent at nyttårsaften ikke er den beste dagen for hunder.
Men leiligheten vår er så godt lydisolert, så hun reagerte ikke på noen verdens ting :)
.
Inn i det nye året fikk vi også dyttet i oss ost og kjeks, og enda mer alkohol.
Sånn utpå natta tok vi turen opp til Alek for nachspiel.
På den korte veien opp til 3.etg klarte vi å miste en bolle med sjokolademouse, et glass rødvin og et brett med ost og kjeks. Lykke til til dere som har ansvar for vasking denne uka ;) HAHAHA..
Lasse var så stressa stakkars, for vi sto i gangen og lo så vi måtte sette oss ned, og det "joma" i
gangene!!
.
Vel oppe hos Alek ble det Sing Star som vanlig, og kveld tok brått slutt da Lasse begynte å hikke.
Det høres jo helt latterlig ut, men det var av det slagt som VIRKELIG gjør vondt og aldri gir seg.
Så mens Lasse gikk for å legge seg, sto husmoren og rydda til morgenkvisten..
.
ØNSKER DERE ALLE ET RIKTIG GODT NYTT ÅR!!!



Maten ble servert på kjøkkenet

Stine grubler over hva som har satt størst spor i 2008
Tommy, Ida og Lasse



På slaget tolv :)

Kommende mamma og pappa

SKÅL!!

Fikk fiiine prinsesse sugerør av Lasse i adventskalenderen :)

Spilling av munnharpe på høyt nivå ;)

Enkelte ble fullere enn andre ;) Legg merke til supermanntrusa hun har stjålet av Alek :p

Eline fant et drøss med bh`r hun glemte igjen hos Alek for noen år siden :P Passet fint som kyser :)

Alek har fått skiftet av seg den stive finstasen, og flørter litt med Ida ;)

1 kommentarer:

Anonym sa...

GODT NYTTÅR! Så gøy ut

Related Posts with Thumbnails