søndag 21. desember 2008

Oppdateringer fra uken som har gått

Først og fremst må jeg få si at jeg ikke sitter ved min egen pc, så det blir nok ingen bilder i dag.
Pc`n min er tom for strøm, og jeg er for lat til å sette den i laderen!!

Det har blitt liten tid til å skrive her i uken som har gått, så jeg skal prøve huske høydepunktene..

På mandag gjorde jeg et mislykket forsøk på å pynte ferdiglagd pepperkakehus.
Posen med glasur sprakk, og jeg ga rett og slett f... i hele prosjektet.
Ikke nok med det så gjorde jeg et mislykket forsøk på å rette opp den stygge hårfargen min.
Jeg orker ikke å gå mer inn på det enn at jeg kan si at jeg gråt og snørra i flere timer etterpå :(

På tirsdag var jeg hos mormor, som lærte meg å lage deilige medisterkaker.
Det var kjempekoselig å bare være mormor og meg.
Det skjer ikke så ofte for å si det sånn..
Vi fikk satt oss ned, kost oss med pepperkaker, gløgg og julemusikk og hatt noen virkelig gode samtaler.
Mormor er gull, og jeg er heldig som har henne så nært :)

På onsdag var det nissefest på jobb.
Mange søte nisser, energisk nissedisco og deilig risgrøt :)
Jeg lagde tre forskjellige julekaker (som jeg ikke husker navnet på), og det ble vellykket.
Jeg har aldri smakt så gode julekaker faktisk!! :)
All julepynten ble også funnet frem i dag, så nå er det ordentlig jul i heimen :)

På torsdag var det juleribba som skulle stekes.
Etter litt rot, misforståelser og småfeil blei det jammen meg den beste julemiddagen jeg noen gang har smakt!!! :)
Og svoren ble sprø av seg selv uten noe juks. Noe Lasse satt stor pris på :)
Vi ba Aleksander på julemiddag, og vi klarte jammen meg å dytte i oss litt riskrem også før vi rullet ned av sofan.
Det var nattåpent på Liertoppen denne dagen, så jeg var heldig å få frisørtime kl.22:15.
Jeg var jo nødt til å få krisehjelp etter alt faenskapet håret mitt har gjennomgått.
Jeg fikk kuret det ordentlig godt, jevnet ut fargen og klipt av en del av lengden.
Håret er farget 400 brun, og det ser egentlig bare svart ut.
Det er klart jeg ikke er så glad for å se ut som en "blackis", men håret har ihvertfall ikke detti av og ser noe sunnere ut.
Nå er det bare å få vasket ut en del farge, og kure det hver dag så blir nok dette bra til slutt :)

På fredag var mamma og jeg på julegaveshopping :)
Jeg fikk kjøpt julegaver til Lasse, og ble veldig fornøyd siden jeg vet det er noe han virkelig ønsker seg.
På kvelden kom svigers på besøk :)
Vi spiste julekaker, drakk gløgg og så på Beat For Beat Julespesial.
Kooos :D

På lørdag var det jentekveld hos Tone i Drammen, og det var sååå koselig!!! :)
Hege kunne dessverre ikke kommer, men Elisabeth, Eline, Tone og jeg hadde en super kveld.
Vi fikk gløgg med noe godt i som velkomstdrikk, og pyntet juletreet sammen.
Jeg må virkelig si at julestemningen kom snikende når vi hang opp kuler på treet, fniste, lo, danset og sang julesanger sammen.
Vi fikk servert deilig pai med bacon i og nydelig salat ved siden av. Det smakte himmelsk :)
Mamma`n til Eline hadde lagd Tilslørte Bondepiker til oss (eller avslørte Drammenspikers som vi kalt dem), noe som også falt i smak. Mmm..
Etter en del glass vin, noen gode samtaler og litt dansing tok vi turen ut på byen.
Vi møtte Hege, Bjørnar, Jarle, Lasse og Aleksander, men bestemte oss fort for å ta taxi hjem til Alek.
Det var tid for NACH :D
Lasse, Aleksander, Eline og jeg sang karaoke for full hals til klokken ble godt over 04.
Da var lille Lassebasse klar for senga..

I dag er det søndag, og jeg har bare kost meg og tatt dagen på sparket.
Lasse og jeg har vært på Liertoppen og handlet ferdig årets julegaver.
Når vi kom hjem pyntet vi juletreet, og det ble sååå fint :)
Det kommer selvfølgelig bilde om ikke lenge ;)
Vi tok middagen hos mamma, og rakk også en tur innom Stine og Tommy før kvelden var omme.
Kaninen til Stine fikk unger forje uke, så jeg koste meg gløgg ihjel med de små nurkene!!
Jeg la den ene på brystet og strøyk den forsiktig over ryggen mens den lå og sov.
Jeg må nesten innrømme at morsinnstinktet meldte seg, når det forsvarsløse nurket lå i hendene mine.
Ikke kan de se, ikke kan de høre og de har så vidt fått pels.
Når jeg skulle kysse den ha det på snuta så begynte den å sutte på leppa mi :)
Jada, de andre syntes det var forferdelig ekkelt, men den lille krabaten der har da vel ikke rukket å bli så møkkete.
Jeg ble nesten litt forelsket jeg <3

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails