tirsdag 1. desember 2009

Bedre seint enn aldri


Her kommer enda et forsinket innlegg..
Siden jeg tok meg bryet med å legge inn bilder på søndag, så får jeg vel legge de ut også :)
Etter jobb hentet jeg Rufus, og Kira, Stine og Tobias kom på besøk.
Kira og Rufus fikk løpe fritt her ute, og leke som de selv ville.
De har ikke sett hverandre på et år, men det var tydelig at de kjente hverandre igjen :)
Pus fikk også hilse på en hund for alle første gang i dag.
Gikk sånn passe greit i små doser, og jeg tror det vil gå veldig fint med litt mer øvelse.
Jeg lagde deilige kjøttkaker, og Stine ble til middag.
Lasse disket opp med karamellpudding, og vi koste oss ordentlig!!
Hva jeg brukte lørdagen til er jeg jammen ikke sikker på.
Jeg er god på å kaste bort formiddagstimene på lørdager.
Ble en lang frokost og noen butikkrunder som vanlig.
Morsomst var det å få prøve crosseren til Lasse :)
Den var litt stor for meg, men veldig grei å kjøre.
Veldig moro var det ihvertfall.
Det ble bare asvaltkjøring denne dag, men jeg ser frem til å lære meg å kjøre på jordene :)
Det gikk så fort at tårene spruta!! Hehe :)

På kvelden var det julebord med barnehagen.
Det ble vors med sjefen og avdelingslederene. Og meg da, som bare sjefer rundt av rein hobby. Hønemor kalles det kanskje ;P
Selve julebordet var hjemme hos en kollega på Tranby, og det var sååå kos å kjenne litt på julestmningen :)
Det ble julekoldtbord med alt fra ribbe, pinnekjøtt, medisterkaker, lutfisk og alt av tilbehør.
Ble også kaldmat til forret, så vi ble gode og mette.
På toppen av dette fikk vi hjemmelaget karamellpudding, masse alkohol og flere lass med snacks og godis.
Med så mye mat innabords er det jo umulig å bli full, så det ble en forhålsvis rolig kveld med mange gode samtaler.
Når klokken ble halv fire tok de andre taxi hjem, mens jeg labbet opp til mamma for å sove der.
Er ikke så ofte jeg sover hos mamma lengre, så det var ordelig kos :)
Det var god stemning med instumental julemusikk, litt julepynt, fyr i peisen, levende lys og masse god mat og drikke.
Det ble lite bevegelse bort fra bordet, og praten satt løst.
Jeg jobber med en herlig gjeng, som stadig overrasker når det kommer til humor og samtaleemner.
Det er godt å kunne bli kjent med kollegaer på et personlig plan :)
På søndag var det tidlig opp og på med finstasen igjen.
Det var nemlig dåpen til Tobias Aleksander :)
Selve dåpen var ganske fin og underholdene.
Personlig syntes jeg det er litt uinteressant å gå i kirken, men denne dagen hadde 5.klassingene fra Oddevall skole lagd gudstjenesten i Sjåstad kirke.
Det ble liten preking og mye dramatisering og underholdning.
Selskapet besto av nærmeste familie og venner, deilig mat og mange fine gaver :)
En fin dag, men ikke noe utenom det vanlige.
Lasse og jeg ga "Den Store Eventyr Boka" :)

1 kommentarer:

Line! sa...

Så fin du var på julebord =)

Related Posts with Thumbnails