mandag 12. oktober 2009

En oppvekker i hverdagen

I dag fikk jeg en lite hyggelig melding av ei venninne.
Hun og samboeren har gått fra hverandre.
Sånne ting skjer jo hele tiden, men det skremmer meg.
Jeg har kanskje ikke så mye innsikt i hvordan forholdet deres har vært, men de gangene vi møtes får jeg inntrykk av at alt er som det skal.
Kanskje litt smågnaging på hverandre innemellom, men ikke noe stort av betydning.
Jeg pratet med henne seinest for få dager siden, og da virket det ikke som om det var noe veien.
Og i dag var plutselig alt over!
Jeg vet ikke helt hva som har skjedd enda, men det skremmer meg likevel.
Skremmer meg hvor sårbart et forhold kan være og hvor fort det plutselig kan være over.
Jeg vet jo at Lasse og jeg har et fantastisk sunt, godt og trygt forhold.
Men jeg kan aldri være trygg på at han ikke går lei eller finner en annen.
Det skjærer langt inn i hjerterota å tenke på hvordan livet ville bli uten han.

Så for alle der ute som er så heldig å ha funnet drømmepartneren;
-ta aldri hverandre forgitt
-forsikre deg hver dag om at han/ hun vet hva du føler
-man kan aldri gi for mange komplimenter
-gjør noe hyggelig for den andre hver eneste dag. Trenger ikke å være mer enn å ta tannkrem på børsten, lage matpakke, gi litt massage, tenne telys på badet og sette på dusjen eller å starte bilen for han/henne 15min før avreise om morgenen.
-vi har alle behov for å føle oss spesiell og bra nok. Det gjelder også partneren din.
-ikke snu ryggen til hverandre og sovn hvis dere har noe uoppgjort mellom dere
-vær takknemlig for at du er så heldig
-stol på at du er verdt det beste

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails