torsdag 29. januar 2009

Enda en anbefaling.. -Denne gangen for tørre hender ;)

"Hamp har vært dyrket av mennesker i over 10 000 år, og er ikke bare en av planterikets største fuktgivere; den er superstjerne på sitt felt. Hampfrøolje inneholder omega 3- og omega 6-fettsyrer som bidrar til å gjenopprette hudens naturlige fuktighetsnivå, og dermed vedlikeholde og beskytte til og med svært tørr hud. "
~
Etter at jeg begynte å jobbe i barnehage så har jeg fått erfare at yrket sliter på flere ting enn armer, skuldre, nakke og rygg.
Akkurat det jeg nevnte nå er vel ikke noe man vil merke før etter en del år.
Men tørr hud derimot, det blir fort ett problem.
Det blir mye ut og inn i løpet av en dag.
Noe som ikke er særlig bra nå om vinteren hvor det er så stor kontrast på temeraturene
Vi må gjennom både kulde, regn, vind og sol i løpet av året.
Aldri en unnskyldning for å ikke gå ut.
I tillegg blir det en del dresser å dra over støvlene, votter å dra over dressene igjen.
Noe som sliter på hendene.
Og for å ikke snakke om alle gangene jeg må vaske og sprite hendene i løpet av dagen for å unngå sykdom.
Så som du sikkert skjønner så kan man nesten ikke unngå tørr hud i barnehage.
Men man kan jo absolut forebygge, så man slipper av å få en hud som burde ha tilhørt en 60-åring i en alder ev 35.
Noe jeg ofte ser går igjen hos "barnehagetanter".
Så redningen for mine hender har blitt Hemp Hand Protector fra The Body Shop.

~

Men kjære leser, jeg trenger en anbefaling fra DEG!!
Det er ikke bare hendene mine som blir tørre om vinteren.
Ansiktet mitt får gjennomgå minst like mye.
Jeg har en blandingshud, som ikke trenger tilførsel av fett.
Men rein fuktighet.
Hva bruker du på tørr vinterhud?
Syntes kuldekrem blir litt i drøyeste laget! Hehe..
~

3 kommentarer:

Line! sa...

Kan jo gi deg tips til hva jeg bruker, og jeg får aldri tørr hud!
Anbefaler Pevonia produkter! (brukes i mange spa og hudpeleie salonger og for IKKE Å GLEMME i Salong Jolie på Hotel Cæsar! hehe)
www.pevonia.com

Jeg bruker den for Combination Skin. Rens, øyekrem og fuktighets krem.
For tiden har jeg også en Yves Saint Laurent rens fra Estetique som jeg forguuuuder!! Den står i dusjen og jeg bruker den hver gang jeg dusjer.
http://www.esthetique.no/Merkeguide/Yves-Saint-Laurent/3365440354371/

FødtMedEnPilleiPanna ;) sa...

Jeg har tørr hud i ansiktet, og er kremen for feit kan jeg få kviser, er den ikke feit nok flasser jeg omtrent i ansiktet... Men om du kjenner noen som selger Volare-produkter, så vil jeg absolutt anbefale kombikremen dems! Den er helt fantastisk, og kan brukes under sminka også, uten problem. Den fås i en stor boks, og er skikkelig drøy! Har brukt den i ca 10 år, og den kan brukes til alt (til og med slitte tupper som hårkur)

Jeanette.. sa...

Tusen hjertelig takk for gode tips, begge to :)
Heldigvis så fikset huden min seg av seg selv.
Hva er vel bedre enn det?? :)

Related Posts with Thumbnails