mandag 22. desember 2008

Stille Time i Frogner Kirke


Først og fremst skal det sies at jeg ikke er noe "kirkegjenger"!!
Jeg valgte helt bevisst å konfirmere meg borgelig, og går ikke i kirka med mindre det er spesielle annledninger som dåp, bryllup og begravelse.
Men mormor er veldig glad i å dra til Stille Time.
Det er en time hvor det spilles nydelig musikk, og det er rom for ettertanke.
Som regel er det visst bare orgelmusikk, men i dag var det også et kor som sang.
Jeg var i utgangspunktet litt skeptisk, men det var en utrolig herlig time.
Det var kun fin musikk, og ingen preking.
Men jeg må innrømme at den timen ble litt lang for meg.
Det er et veldig fint tiltak, men passer kanskje best for de som trenger å få litt ro i sjelen eller for de som er i sorg.
Selv var jeg mest opptatt av å se for meg bryllupet vårt, lure på hvordan jeg skulle få ut maten som hadde satt seg fast mellom tenna og planlegge hva jeg skulle gjøre i juleferien.
Og jeg tror jammen jeg satt rekord i gjesping også!!
Ikke fordi det var så kjedelig, men å starte med å trene, deretter spise middag og så bli sittende stille og høre på rolig musikk er rimelig søvndyssende.
Men det viktigste var at jeg fikk kvalitetstid med mormor, og ble med henne på noe som betyr mye for henne :)

1 kommentarer:

Hege sa...

Så koselig Jeanette. Tenk så glad mormor er for at man blir med på noe sånt. En liten time, som betyr så uendelig masse for våre gamle kjære...! (selvom timen din kanksje ble brukt til andre tanker enn hva mormor vet...:P )

Related Posts with Thumbnails