mandag 5. oktober 2009

Fornuftig matvett

I dag har jeg vært på Ultra på Union Brygge og handlet mat.
Noe jeg gjør så ofte jeg kan.
Der har dem ALT du kan tenke deg mellom himmel og jord.
Også har de godt utvalg i økologiske matvarer.
Noe jeg blir mer og mer opptatt av merker jeg.
Må alltid prøve noe nytt når jeg er innom, så i dag ble det økologisk "gummilakris", økologisk sjokolade 86% og økologisk brus med smak av Hyllebær og Lime :)
Godisen er jeg VELDIG fornøyd med, og brusen skal testes ut hvert øyeblikk!
Det ble også en del grønnsaker og andre fornuftige matvarer også vel å merke ;)

Jeg prøver å være bevisst på hva jeg putter i meg.
Ikke bare i forhold til kcal., karbohydrater og fett. Men også i forholdt til konserveringsmidler og andre skumle tilsettningsstoffer.
Så her er mine gyldne regler når jeg er ute og handler:
- Maten skal helst ha en mor eller vokse fra jorden (!!)
- Lag all mat selv fra bunnen av så langt det er mulig
- Økologisk er KNALLBRA!!
- Begrenset med fett, sukker og karbohydrater

Tenker dere bevisst over hva dere handler/ spiser?
Isåfall, hva er din lille filosofi??

2 kommentarer:

Tone sa...

Ultra er knall om man skal ha det lille ekstra, jeg elsker å gå å "shoppe" mat der. men skal du ta hele ukeshandelen der, er lønna fort borte! eks. 1kg norvegia koster 80kr på rema 1000 mens på ultra koster den 100kr kg.!

Jeanette.. sa...

Ja, du har et poeng der, Tone!
Jeg handler alt for mye og ofte der, og lommeboka mi hadde nok blitt glad om jeg kunne ta til takke med Rema 1000.
Prøver å bare ta med meg noen få men "eksklusive" varer de gangene jeg er innom. Bare for kosens skyld ^^

Related Posts with Thumbnails