onsdag 23. september 2009

Pus i hus

I morgen skal vi til Sande og hente en liten kattepus <3
Vi gleder oss sååå fælt, og har samlet inn alt av utstyr.
Kattedo, "klorestativ", mat- og drikkeskåler, leker, kattesand, alt for dyr mat og en seng er på plass :)
I utgangspunktet ville vi ha 2 katter, men etter litt betenkningstid har vi blitt litt usikkre.
Det er klart det blir ekstra koselig med to katter, og fint at de kan ha selskap i hverandre.
Men så er jeg redd for at det kan bli mye utgifter og dobbelt opp med rampestreker.
Alle kurene, vaksinene og kastreringa er jo én ting.
Men jeg tenker litt føre var..
Jeg er så redd for at vi må sende en katt til dyrlegen og får en kjemperegning.
Og etter kort tid kan den andre katten trenge det samme, men da vil vi kanskje ikke ha råd.
Jeg vil være 100% sikker på at jeg kan gi katten (eventuellt kattene) den aller beste behandlingen.
Så i kveld tenker jeg at det er én katt som blir med oss hjem i morgen, men ting kan fort forandre seg i morgen :P

2 kommentarer:

Sandra sa...

Jeg er sikkert kjempedum som sier dette :P men jeg anbefaler deg to! På det sterkeste!!!

Vi hentet for kort siden vår lille kattefrøken, og jeg tenkte litt som deg..
Min venninne hentet uken etter to stykker, og for å si det sånn, så har hun to katter som underholder hverandre, mens jeg har en katt som er bajas i alle gardiner,møbler osv. Altså- to stk ødlegger også, men de har også hverandre...

Denne tiden har jeg merket at jeg skulle gjerne tatt to. Hun trenger så sårt selskap, og jeg tror de har veldig godt av å ha hverandre å få ut energien på! :)

Men som sagt, en katt er bedre enn ingen! ;)

Jeanette.. sa...

Takk for gode råd, Sandra!
Men dessverre leste jeg ikke dette før lillepus var hentet.
Så vi får gjøre det beste ut av det :)

Related Posts with Thumbnails