lørdag 22. november 2008

En innholdsrik lørdag

Dette er jammen en lørdag utenom det vanlig, og jeg ser meg derfor nødt til å fortelle om den ;)

En vanlig lørdag står jeg opp i 10-tiden og spiser en god frokost med min kjære.
Videre kaster jeg bort et par timer på sofan med tv-titting.
Ikke fordi det går noe spennende, men fordi jeg KAN!
Så er det den store lørdagshandelen.
Kaoset jeg gjerne skulle ha unngått, men siden jeg aldri lærer å handle inn mat for hele helgen på fredager så får jeg bare ta følgene.
Liertoppen på en lørdag? BLÆH!
Traumene henger enda igjen etter å ha jobbet 4år på Narvesen!!
Og så?
Joda, da har jeg jammen meg enda noen timer på å kaste bort på ingenting.
Det er det beste jeg vet på lørdager.
Ja, kun fordi jeg KAN :)
Så kommer til slutt kvelden da..
Og da er det egoet som skal pleies.
Lange dusjer, gode kremer, prøving av klær, et par timer forran speilet..
Ikke at resultatet blir noe annerledes en de dagene jeg har liten tid, men herregud så godt det gjør for selvfølelsen :)
Så ja.. Cirka så mye fornuftig pleier jeg å gjøre på en helt vanlig lørdag.

I dag..
Da ringte vekkeklokka kl.07.00.
Og det er ingen lørdag uten god frokost.
I dag ble det nystekte baguetter med roastbiff og tilbehør.
Jeg reiste hjemmefra med et smil og munnen, og satte kursen mot jobb.
Barnehagen vel og merke.
For å jobbe inn 2.nyttårsdag måtte vi ta planleggingsdagen i dag, så fra kl.8 - 12:30 ble det møte.
Lasse hentet meg, og vi dro videre til Landfalløya.
Her hadde Levende Verksted julemesse.
Det er der mamma`n til Lasse jobber :)
For de som ikke vet hva det er: Søk det opp!!
Her kjøpte vi et par julegaver for å støtte en god sak, og tok oss tid til å drikke kaffe og gløgg med bestemor Gerd og noen andre eldre.

Tiden går fort i godt lag sies det, og dermed blir man også sulten.
Og i Asker har dem god mat :)
Men all tid kan man bruke til å lære noe..
-spesiellt når man sitter i bilen for min del.
For de som ikke vet det, så driver jeg med siste innspurt for å ta lappen :)
Så da kjørte vi en lang omvei om Dikemerk så jeg kunne øve opp oppmerksomheten ved å følge med på skilt.
Kjørelæreren min spør meg alltid etter å ha passert skilt "hvordan vei er dette?", og jeg svarer alltid like fjernt "øøh.. Vet ikke!".
Så får vi se på mandag da, om jeg lærte noe nytt i dag ;P

Hjemme igjen var det på tide å forberede et foredrag jeg skal videreformidle til barnehagen etter å ha vært på kurset "Ærlig talt - det er selvfølelsen som gjelder".
Som ikke var i dag, men for noen uker siden.

Og vet dere hva..
Nå sitter jeg jammen hjemme og gjør...-nettopp!! INGENTING :)
Og jeg liker det.

Snart er det på tide med Jeanette-tid på badet igjen, for i kveld skal Lasse og jeg på Gresk Aften på Galterud.
Onkelen til Lasse, som står for maten, er mesterkokk, og jeg gleder meg virkelig til å spise!
Jeg bare ELSKER gresk mat!!
Går ut i fra at nesten hele familien til Lasse kommer.
Det blir kos :)

Må jeg oppleve noe mer nå i dag som det er lørdag så vet jeg nesten ikke om jeg overlever morgendagen..
Jeg er jo som du sikkert har skjønt begynt å bli gammel, og blir fort sliten når det skjer så fryktelig mye på én dag... Hihii..

0 kommentarer:

Related Posts with Thumbnails