onsdag 24. februar 2010

Kollegaene min ler av meg innemellom, og spør meg om jeg tror jeg jobber på et hotell.
Men nei, jeg er fullstendig klar over at jeg jobber i barnehage.
Jeg liker bare å gjøre litt ekstra ut av små og enkle ting.
Jeg liker å bygge store, spennende hytter for barn som kjeder seg.
Jeg liker å pynte ferdigsmurte brødskiver med paprika, tomater, agurk o.s.v.
Dandere maten ekstra pent.
Tenne telys til frokost.
Dekke på fine bord til lunsj
Jeg liker å høre barns mening om hvordan de ønsker ting.
Og jeg elsker og overraske og glede de søte, små.
Gjøre det lille ekstra for at ikke alle dager skal bli like og kjedelige.
Ofte blir fruktmåltidet bestående av eple- og bananbiter i en skål.
Det er jo det enkleste, og barna er glad i det, men de trenger variasjon de også.
Derfor disket jeg opp med to fat med litt variert frukt og grønt i dag.
Det ble virkelig godt mottatt, og ungene sluker grønnsakene på høykant når jeg forteller hvor store muskler man får.
Så sitter vi der da, med gullrota i munnviken og flexer muskler for hverandre :)
Hjertlig hilsen



2 kommentarer:

Line! sa...

JA TAKK til flere som DEG i barnehager!!!!!
Jeg ville iallefall vært overrlykkelig for å være mamma i din barnehage, og det vet jeg barna ville vært også =)

Jeanette.. sa...

Nommen, så søtt sagt, Line :)
Hyggelig å høre at sånne små ting i hverdagen blir satt pris på av andre enn barna også!

Related Posts with Thumbnails